Skansebakken - Fløyta [Gråseterveien]

Prepareres av: Skiforeningen
Sist preparert: 19.04.2018

Oversiktskart

Dette er en fin løype som fører deg inn på Krokskogen gjennom lett terreng. Den starter ved Skansebakken. Kommer du med buss hit, kan du gå av på siste stopp. Herfra går du et lite stykke tilbake langs veien og tar så inn til venstre i svingen - ovenfor parkeringsplassen. Du kan også komme inn på løypa dersom du går et lite stykke innover på veien - forbi bussholdeplassen.

Kommer du med bil, er det best å starte skituren like ovenfor den innerste parkeringsplassen. Løypa går langs hele parkeringsplassen, før den så svinger vestover.

Den følger høyre side av veien inn til Skrubbdal (ca. en kilometer) - her krysser den veien og går et lite stykke gjennom skogen. Fra bommen ved Skrubbdal går den videre innover på Gråseterveien.

Herfra er det jevn stigning. Løypa ender i løypedelet like før brua over elva Fløyta. Herfra går det løype opp til venstre - dette er løype 438 mot Vensåsseter, og også løype 218 går opp der.

Et mye brukt alternativ til å gå videre, er å fortsette på Gråseterveien frem til Storebekkhytta (løype 1152).

Tilknyttede løyper og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km
293 Fra dal til fjell Skansebakken Skansebakken 20.8
409 Gopletjernsrunden Skansebakken Skansebakken 18.9