Gyrihaugen - Huken seter - Løvlia

Prepareres av: Skiforeningen
Sist preparert: 13.04.2018

Oversiktskart

Fra toppen av Gyrihaugen er det best å ta løype ned til løypedelet ved Lille Gyrihaugtjern etter 0,5 km. Så fortsetter man nordover og kommer til et kryss der løype 91 går til venstre i retning Mørkganga, Skardtjern og Kleivstua. Herfra bærer det videre nedover til man kommer til et løypedele ved kraftlinjen vest for Kapiteltjern etter 2 km). Vi velger her løypen rett frem, for den høyre løypen, som vår løype har vært felles med så langt, går i en noe sydligere trase til Løvlia. Dette partiet av løypen er til tider meget bratt og svingete. Vi fortsetter gjennom til dels kronglete terreng til Huken seter. Vi har nå gått 2,6 km. Fra dette hytteområdet er løypen til Løvlia middels vanskelig. Det siste partiet følger man den nordligste kraftlinjen.

Vil man fortsette i en fin naturløype, går det en lite trafikkert løype videre mot Sørkedalen. Dette er løype 461 via Langtjern. Ellers fins det mange andre alternative løyper å velge ut fra Løvlia.

Tilknyttede løyper og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km