Fløyta - Storebekkhytta [Gråseterveien]

Prepareres av: Skiforeningen
Sist preparert: 09.12.2018

Oversiktskart

Relativt flat løype på Gråseterveien. Starten er i løypedelet ved Fløyta. Straks er du nede ved Gryta, der du får Heggelielva på høyre side.

Fra Gryta er det bare et lite stykke igjen inn til Storebekkhytta. Her ble det i 2012 satt opp en serveringshytte - Rastebua. Den er et fint tilbud til skiløperne.

Det kan nevnes at etter snaut halvgått distanse kommer en løype inn fra høyre. Den passerer Sloravannet og Slora (løype 394). Denne løypa prepareres normalt ikke.

Fra Storebekkhytta kan du fortsette til høyre i løype 67, opp bakkene til Søndre Heggelivann. Her er det forbindelse videre både til Heggelia og Løvlia. Til Løvlia kan du også komme om du tar til venstre ved Storebekkhytta og følger løype 71 mot Dammyra. Denne løypa er det greieste alternativet dersom veien opp til Heggelivann skulle være brøytet. Vil du få med deg litt mer av naturen i dette området, kan du velge løype 239 til Jonsrudkampen og fortsette over Vidvangshøgda.

Tilknyttede løyper og turer

Nr Navn Fra Til Lengde i km