Lysløypa Minnesund skistadion

Prepareres av:

Nordre Eidsvoll IL

Eidsvoll - Nes
Utgangspunktet for lysløypa er Minnesund skistadion, der Nordre Eidsvoll IL har sitt klubbhus. Her ligger også Sportshytta på Minnesund, der det er gode muligheter for skileik og aking. Vanligvis har hytta åpent i skisesongen på søndager mellom kl. 11.00 og 14.00.

Løypa går nordover, i sløyfer på 1, 2 og 3 kilometer. Den går delvis i terrenget (kupert) og delvis på Hesthagavegen (flatt). Den nordligste kilometeren av veien er ikke belyst. Hele løypa prepareres vanligvis for klassisk og skøyting, og kjøres til hver trening - som er mandag, onsdag og torsdag - så lenge det er kommet nysnø. Idrettslaget strekker seg også langt for å ha nykjørte løyper hver helg.

Ca. 250 meter innover Hesthagavegen ligger et nyanlagt skileikområde som er belyst om kvelden.
Fine traseer i Minnesund

Foto: Eivind Molde / Skiforeningen, 09.03.2013