Terrengsykkelkurs

Våre kursnivåer

Vi gjennomfører kurs for to nivåer: nybegynner og litt øvet/viderekommen.

Nybegynner: for deg som er trygg på sykkelen, men som er relativ fersk til det å sykle på sti og ferdes på to hjul i terrenget.På kurset gir vi deg blant annet en god innføring til terrengsyklingens mest sentrale ferdigheter i tillegg til gjennomgang av riktig innstilling av sykkelen og tips til enkel sykkelmekking dersom uhellet skulle være ute. Kurset er for deg som ønsker å komme deg litt lenger ut i Marka og få en introduksjon til hvordan du kommer deg dit på en morsom og sikker måte.NB: dersom du er helt ny med bruk av klikkpedaler, anbefaler vi at du benytter enkle pedaler på kursene hos oss.

Øvet/viderekommen: for deg som sykler regelmessig og har prøvd deg utenfor allfarvei tidligere. På kurset tar vi for oss hvordan du beveger deg på to hjul i terrenget på en mer effektiv måte. Vi gir deg blant annet gode tips til hvordan du forserer naturlige hindringer,sykler ned bratte skrenter, bremseteknikker, forflytning av tyngdepunkt i forbindelse med utforkjøringer i tillegg til mye annet spennende.

Påmelding er åpen!