Rulleskikurs

Kursnivåer

Vi har delt inn i fem nivåer: nybegynner, litt øvet, viderekomne, barnekurs (9-12 år) og ungdomskurs (13-16 år).

Våre fem nivåer sikrer et kurstilbud for alle. Og maksgrensen på 6 deltakere per kurs sikrer god individuell oppfølging. Felles for alle nivåer, enten du er en aktiv mosjonist eller nylig har begynt å gå på rulleski, er sikkerhet når man ferdes langs trafikkerte veier. F.eks. det å lære å bremse på en rask og effektiv måte er viktig for samtlige av oss. På kursene vektlegger vi, i tillegg til de tekniske elementene, å gi veiledning som gjør at du kan "rulle" på en tryggere måte og føle deg sikrere når du er ute på treningstur. Nytt i år er at du også kan låne rulleski og staver på utvalgte nybegynnerkurs i Holmenkollen. Velg kursene med "utlånsutstyr".

Nybegynner: er for deg som er ny på rulleski men gjerne har gått på ski tidligere. Du ønsker innføring i bremsing og svinging i tillegg til grunnprinsippene for klassisk-/skøyteteknikk. Instruktørene legger vekt på en grundig gjennomgang slik at du blir tryggere på rulleski (nedre aldersgrense for deltakelse på kurset er 17 år).

Litt øvet: er for deg som har gått litt på rulleski men fortsatt ønsker å jobbe med grunnleggende klassisk-/skøyteteknikk. Det er en fordel at du har gått på rulleski tidligere og kjenner til hvordan du bremser og svinger på rulleski(nedre aldersgrense for deltakelse på kurset er 17 år).

Viderekomne kursene: er for deg som allerede har gått mye på rulleski og kanskje konkurrerer på vinteren, men vil ha tekniske tips og innspill for å få bedre utbytte av rulleskitreningene og stå bedre rustet når vinteren kommer (nedre aldersgrense for deltakelse på kurset er 17 år).

Barnekursene (9-12 år): er for deg som ikke har gå mye på rulleski og ønsker å bli tryggere og bedre teknisk. Sentrale elementer som bremsing, utforkjøring og grunnleggende teknikkbruk innen klassisk/skøyteteknikken gjennomgås grundig.

Ungdomskursene (13-16 år): er for deg som ikke har gått så mye på rulleski og ønsker å bli tryggere og bedre teknisk. Sentrale elementer som bremsing, utforkjøring og grunnleggende teknikkbruk innen klassisk/skøyteteknikken gjennomgås grundig.

G-max-sport Gilde Obos