Holmenkollmarsjen

Kunstsnø redder Holmenkollmarsjen

Her får du informasjon om status i traseen for Holmenkollmarsjen.

Vi har hatt en periode med stabilt og fint vintervær, men det har vært lite nedbør.

25 km

Fredag 10. februar var vi med teknisk delegert fra Norges Skiforbund, John Aalberg, gjennom den korte løypen.

Det er gode forhold der løypa følger veier. I terrenget mangler vi fortsatt noe snø, men med tilførsel av kunstsnø vil vi kunne få tilfredsstillende forhold.

54 km

For lang løype er situasjonen annerledes. Her er det større deler som går i snøkrevende terreng, og det må snarlig komme betydelige mengder snø for at vi skal kunne gjennomføre lang løype i ordinær trasè. Vi har derfor valgt å klargjøre en alternativ løsning for å sikre gjennomføring.

Lang løype vil ha start i Sørkedalen, følge ordinær trasé til Søndre Heggelivann. Her vil vi ta av fra ordinær trasé for å følge veinettet videre over til Pipenhusveien. Ved enden av Pipenhusveien starter vi nå umiddelbart med tilkjøring av kunstsnø for å lage en tilførselsløype over til starten for kort løype på Elveli.

Med det nye alternativet for lang løype vil vi kunne gjennomføre begge distanser uten at vi får naturlig tilførsel av snø. Vi håper det kommer snø, da vil forholdene bli enda bedre.

Vinterens alternativ for lang løype er ca 10 km kortere enn ordinært, men det vil bli noe mer stigning. Vi vil legge ut oppdaterte høydeprofiler så snart de er klare.

MELD DEG PÅ HER!

Høydeprofil 47 km