Holmenkollen Sommerskiskole

Dette er Holmenkollen Sommerskiskole 2017

Holmenkollen sommerskiskole er et fantastisk trenings- og aktivitetstilbud til skiglade ungdommer. Bli med på årets råeste sommerskiskole 26.-30.juni og 14.-18. august!

Vi legger til rette for maksimalt utbytte

For å sikre alle deltakerne våre en utbytterik og morsom uke hos oss har vi lagt vekt på enkle og grunnleggende prinsipper. Disse er høy trivsel, kompetente instruktører, nøye gjennomtenkt treningsopplegg, gode treningsarenaer, hyppige måltider, gode sosiale rammer, og en positiv atmosfære. Ved å etterkomme disse prinsippene ønsker vi å nå visjonen vår som er å «skape Norges råeste sommerskiskole».

PÅMELDING

Artikkelen fortsetter under filmen fra sommerskiskolen i 2015.

Høy trivsel

For at deltakerne våre skal ha det best mulig og få tett oppfølging har vi bestemt at det skal være maksimalt 10 deltakere per instruktør. Dette sikrer at alle blir sett og pratet med under og mellom treningsøktene. Periodevis blir det større grupper ,men da med flere instruktører.

Kompetente instruktører

Instruktørene våre er eller har vært aktive innen langrenn eller skiskyting, og har erfaring med å undervise i langrennsteknikk. De som instruerer innen skiskyting har erfaring med å lære bort skyteteknikk. Alle som jobber på Holmenkollen sommerskiskole er over 18 år, har levert politiattest, og bestått førstehjelpskurs i inneværende år. Vi inviterer kjente idrettsprofiler fra både landslag og profflag til å delta som instruktører, følg med her eller på vår facebook-side for å se hvem som kommer samt andre spennende nyheter.

PÅMELDING

Måltider

Skiforeningen disponerer pressesenteret i Holmenkollen nasjonalarena hvor det er god plass. Der serverer vi frokost, varmlunsj og middag. Alle smører med seg kveldsmat fra lunsjen.

Verdens beste treningsarena

Vi legger vekt på gode treningsøkter av høy kvalitet i rulleskianlegget og Nordmarka. Samtidig skal vi ha det fantastisk gøy med aktiviteter som utfordrer både fysiske og mentale ferdigheter. Vi inviterer også landslagsløpere i skiskyting og langrenn til å bli med på øktene våre.

Trening i rulleskianlegget

Langrenn

Vi gjennomfører treningsøkter med fokus på teknikk, hurtighet og intervall/konkurranse (frivillig) i begge stilarter.

Skiskyting

Vi gjennomfører treningsøkter med teknikk, hurtighet og intervall på rulleski, samt konkurransespesifikke og tekniske skyteøkter.

Trening i Marka

For både skiskyting og langrenn: Vi benytter den fantastiske nordmarka og markastuene til å arrangere en "hytte til hytte" konkurranse hvor deltakerne konkurrerer gruppevis med hverandre. Dette stiller krav til fysikk, orientering, lagspill, kommunikasjon og stayer-evne. Det er bare å glede seg!

Sosial aktivitet

Alle deltakerne får mulighet til å utfordre seg på koordinasjon, styrke og høyder gjennom en lengre økt i Tryvann klatrepark. Les mer om klatreparken her. Det blir også andre sosiale aktiviteter utendørs med grilling, muligheter for volleyball og fotball i tillegg til quiz og kveldsunderholdning innendørs i pressesenteret.

Alle deltakerne våre er forsikret gjennom Tryg forsikring.

Trykk her for påmelding