Barnas sommercamp

Nyttig informasjon

Denne informasjonen er nyttig og viktig for de som har fullført påmelding eller tenker å melde barna sine på årets sommercamp

Fyll ut opplysningsskjemaet etter påmelding:
For å tilrettelegge best mulig etter gruppeønsker, allergier etc. ber vi dere svare på spørreskjemaet som det linkes til i fakturateksten.

Merk: Dobbeltsjekk at dere oppgir riktig uke.

Aldersgruppe:
Barnas sommercamp er for alle barn født mellom 2005 og 2010 (året de fyller 7 til og med året de fyller 12 år).

Hvor holder campen til?
Barnas Sommercamp holder til i Holmenkollen Nasjonalanlegg i Servicebygget (bak skiskytterskivene). Vi benytter oss av lokaler med garderobe, dusj, spisesal og kjøkken.

Hvordan kommer vi dit?
Med bil: Kjør Kongeveien helt til toppen og parker på den store parkeringsplassen etter du har kjørt forbi Park hotell og under hoppet. Derfra er det skiltet ned til et stort brunt bygg (Servicebygget). Med T-bane: Linje 1 mot Frognerseteren, gå av på Holmenkollen stasjon. Følg skilter merket Skimusèet/ Hopptårnet.

Når skal vi hente og levere?
Barna kan leveres fleksibelt mellom 08.00 - 08.30 hver dag. På ettermiddagen kan foreldre komme i tidsrommet fra kl. 15.15 - 16.00 for å hente. Denne siste timen er det frilek for barna, slik at de ikke går glipp av noe ved å bli hentet kl.15.15, men kjeder seg heller ikke om de blir hentet kl.16. NB: på fredag er det henting kl. 15.00.

Hvordan foregår overnattingen?
Alle deltagere på Barnas Sommercamp kan få delta på en overnatting om ønskelig. Overnattingen skjer i lavvoer på uteområdet i Holmenkollen nasjonalanlegg, med muligheter for å sove innendørs ved dårlig vær eller uforutsette hendelser. Barna deles inn i 4 grupper, hvor 2 grupper overnatter tirsdag og 2 gruppe overnatter onsdag. Hvilken gruppe ditt barn er satt på får dere informasjon om senest 2 dager før campstart.

Vi har venner som skal delta, kommer de sammen?
I spørreskjemaet har dere mulighet til å skrive inn 2 barn som dere ønsker skal komme på samme gruppe som ditt barn. Merk at gruppene blir satt opp etter alder, så hvis det er over 2 års forskjell, kan det hende de ikke kommer sammen. Er det spesielle behov, eller ønske om at søsken kommer på samme gruppe/overnatter samme dag – skriv det inn i eventueltfeltet til slutt i skjemaet.

Hva gjør vi med utstyr?
Alt utstyr som barnet trenger til campen, tas med den første dagen. Hvert barn får tildelt plass til å lagre utstyret inne og utenfor Servicebygget hele uken. Alle deltagere trenger følgende utstyr: Sykkel, sykkelhjelm, redningsvest/seilevest, sovepose, liggeunderlag, dagstursekk, regntøy, gummistøvler og badetøy. Sykkelen låses sammen med de andre deltagernes sykler med en stor vaier.

Hvilke krav stiller Barnas Sommercamp til barnets ferdigheter?
Barnet må kunne gå av og på sykkelen selv, samt bremse i nedoverbakker. Vi drar ikke på lange turer med de minste, men de må kunne sykle 3-4 km på grusveier innover i marka. Når det gjelder svømming, må alle barn bade med vest uansett om de kan svømme eller ikke, det er dermed ingen krav om at en må kunne svømme for å være med på campen.

Får barnet mat?
Skiforeningen står for lunsj til barna hver dag, så matpakke er ikke nødvendig. Barna må ha spist frokost før de kommer på campen. Den dagen de overnatter får de middag og kveldsmat, samt frokost morgenen etter. Vi prøver å tilpasse etter allergier så godt det lar seg gjøre i dialog med foreldrene, og håper at evt. barna kan ha med noe erstattende selv hvis ikke vi har.

Kjekt å vite:
- Alle ledere har gjennomført livredningskurs.
- Det er maksimalt 25 barn per gruppe
- Hver gruppe har 1 gruppeleder og 3 instruktører
- Alle barna som deltar er forsikret gjennom Tryg forsikring.

reference

Publisert 26.02.2015