Barnas Holmenkolldag

Ofte stilte spørsmål

Her finner du informasjon om aktiviteter og transport.

Når er løypene åpne?

Alle løypene åpner kl. 09:00. Åpningsseremoni kl. 08.45. Siste start går kl. 14:30 og vi holder alle aktiviteter åpne til siste løper er i mål, ca. kl. 15:30

Kan jeg følge mitt barn i løypa?

Det vil være mulig å følge barna som skal gå Ekornløypa. Det vil ikke være mulig å følge barn i Harepusløypa eller Bamseløypa. I Elgløypa kan voksne følge barna med ski. Våre funksjonærer og maskoter vil ta godt vare på alle barna underveis i løypene.

Hvordan kommer kommer vi oss til Holmenkollen?

Det er begrenset med parkeringsmuligheter nær arenaen så Skiforeningen oppfordrer alle til å reise kollektivt til Holmenkollen. Skiforeningen setter opp gode reisealternativer for familier som ønsker å ta turen opp til Holmenkollen søndag 26. mars.

T-bane til Holmenkollen stasjon

Benytt T-banens linje 1 fra Majorstuen til Frognerseteren. Denne banen vil ha åtte avganger i timen mellom kl 08.00-16.00. Gå av på Holmenkollen stasjon og spaser den siste biten opp til arenaen. Det er også mulig å ta t-banen hele veien til Frognerseteren for så å gå ned til veien for å ta skyttelbuss ned til arenaen. Skyttelbussen er inkludert i påmeldingsavgiften.

Husk at du må kjøpe billett når du skal reise med T-banen.
Se billetter og priser på ruter.no
Se rutetider for T-banen ruter.no

Skyttelbuss fra Majorstuen

Vi setter opp skyttelbusser fra Slemdalsveien 1 (utenfor Misjonskirken) på Majorstuen. Bussene vil ha avgang hvert 10. minutt mellom kl. 08.15 og 13.30 og vil stoppe i Kongeveien, rett ovenfor arenaen. Skyttelbussen er inkludert i påmeldingsavgiften.

Skyttelbuss fra Frognerseteren

Det blir satt opp skyttelbuss fra Frognerseteren og ned til Holmenkollen arena. Bussene vil ha avgang hvert 10. minutt mellom kl 08:30-13:30 og vil stoppe i Kongeveien, rett ovenfor arenaen. Skyttelbussen er inkludert i påmeldingsavgiften.

Returbusser

Det vil gå returbusser til Frognerseteren fra VM-plassen fra kl 10:30 til kl 16:00.

Hvilke andre aktiviteter finnes i Holmenkollen på Barnas Holmenkolldag?

På lille VM-haugen og Hoppsletta kan barn og voksne delta i spennende konkurranser og aktiviteter.

Våre samarbeidspartnere sørger hvert år for spennende aktiviteter. Klarer du å samle to klipp eller flere fra de ulike aktivitetene, kan du hente ut premie på Skiforeningens stand.

Alle stands og aktiviteter er åpne frem til siste løper er i mål, ca. kl 15.30.

Publisert 08.03.2017