Forecast for Romeriksåsene - Nannestad

Forecast for Romeriksåsene - Nannestad

Grustaket [Nordåsen] - 10. May 2024 kl. 22:49

Meldt inn av Nannestad og Bjerke løypekjørerlag

Temperatur: 5 til 18 grader.
Vær: Klart.
Snødybde: 0-80 cm.

Dette er nok for de som er litt over middels Intressert i å gå på ski. Det er nå nykjørte løyper til Marifjell. Men løypene starter ikke før du er inne ved Skjennnumstjernet. Hit må du gå eller sykle. Men resten er det skispor, helt opp til Marifjell Status på Grasrotandelen: Vi har 537 spillere. Vi takker for alle som gir sitt bidrag til Løypekjørerlaget. Husk 7% av det du spiller for går til en god sak! Ønsker du å støtte vårt arbeide med Grasrotandel kan du sende en SMS til 60000 med følgende tekst: GRASROTANDELEN 921731787 eller gi et bidrag på VIPPS 11232

Brovoll utfartsparkering - 01. May 2024 kl. 08:02

Meldt inn av Skiforeningen

Temperatur: 1 til 4 grader.
Vær: Skyet oppholdsvær og gløtt av sol.
Snødybde: 10-60 cm.
Smøretips: Rode multigrade klister

Temperaturen vil kunne komme tett oppunder 16-17 grader på det varmeste i dag. Siste preparering og siste føremelding blir i dag. Fint ut fra Utfartsparkeringen og ned til Brovoll Skistue. Videre er det stedvis partier med bare flekker ut fra Brovoll Skistue og de første 5-6 hundre meter på skogsbilveien, som ble brøytet frem til Snellingstikken før jul. Ellers ikke verst videre innover til korsvanna - Sølvtjern eller Bukkelia. Sjekk ut iMarka -appen for full oversikt. Det et er fortsatt muligheter for å ta seg en vårtur på ski. Ta det pent i utforkjøringer. Det er steder uten snø utenfor løypesålen. I terrenget må enkelte bare flekker påregnes enkelte steder. Dette gjelder også skogsbilveiene. Et par små flekker mellom korsvanna og Grua hvor man må av med skiene. NB! Pga hogst som starter i månedskifte april/ mai, er skogsbilveien fra utfartsparkeringen på Brovoll brøytet 200 m i retning Brakaltjern. God tur!

cottages with serving

Sommer ved Ringdalshytta

Ringdalshytta

Brovoll skistue

Bekkestua

Spikertjernhytta

Ingen Informasjon
Årstadvangen

+ - Show all fewer cottages with serving

cottages with serving

Sommer ved Ringdalshytta

Ringdalshytta

Brovoll skistue

Bekkestua

Spikertjernhytta

Ingen Informasjon

Årstadvangen

+ - Show all fewer cottages with serving
1. mai og sesongens siste preparering ut fra Brovoll
Løypemaskinens siste tur i soloppgangen
Photo: Jarle Jensen, 5/1/2024
Det var fristende å ta en natt på DNTs Vikkelihytta i dag, med så flotte skiforhold rett utenfor døra.
Vikkelihytta i sol
Photo: Jørgen Øverbye, 4/27/2024
På skiltet til høyre i bildet vises kreativ pengeinnsamling for løypekjøring – med Kvikk lunsj som lokkemiddel. Selv om det var tomt for sjokolade, fungerte det på meg, det ble et bidrag til Bjerke og Nannestad løypelag.
Vel verdt et bidrag
Photo: Jørgen Øverbye, 4/27/2024

Webcamera

Webkamera ved Brovoll
Brovoll
Webkamera fra Nordåsen skistadion
Nordåsen skistadion
Webkamera fra Marifjell
Marifjell
See all webcameras
Logo Hafslund, Møller Bli, Obos.

Affiliates