Skiføre tross mildvær i byen

Les hvordan mildværet påvirker helgens aktiviteter og skimuligheter her. Fremdeles har du muligheter for fine skiturer flere steder.

Det kom mellom 3 og 10 cm med nysnø i høyden natt til torsdag og det er fortsatt brukbare forhold i løypene som går på skogsbilveier. Uværet Tor er på vei, og med kraftige vindkast kan vi forvente at det blir mye bøss i løypene fra fredag ettermiddagen av. Mange av løypebasene lar preppemaskinen stå til det blir kaldere for å få best resultat av løypeprepareringen. De best skiforholdene finner du i høyden over ca. 350 moh.

Her er våre beste tips hvis du tenker det på ski i helgen:

I lavereliggende områder har regnet tæret på snøen. Steder med kunstsnø vil fortsatt ha fine forhold. Sjekk ut føremeldingen for siste nytt om føret!

NB - Utvis stor varsomhet ved ferdsel over vann! Flere av vannene har fortsatt usikre isforhold med dårlig iskvalitet, oshull og mye overvann. Spesielt gjelder det vannene i Østmarka og Vestmarka og enkelte vann som Ørfiske i Nordmarka og Storflåtan på Krokskogen. Skiforeningen måler istykkelsen før vi åpner for ferdsel i løypene over vannene og ellers hvis særskilte forhold tilsier det. Vi oppfordrer derfor publikum til å vente til det er staket løype over vannene før man begir seg utpå isen. Følg staket løype, for forholdene kan være helt anderledes andre steder på samme vann og hvis vi har satt opp sperringer eller advarselsskilt, ber vi publkum respektere dette.

Føremelding

Dette bildet er fra Deledalsveien fredag 29.01 - artikkelen fortsetter under bildet.

Budstikkadagen på Sollihøgda søndag 31.01 går som planlagt. Det blir en dag med mange morsomme aktiviteter for store og små på skileikområdet på Høimyr. Ler mer om denne dagen her:

Budstikkadagen 31.01

Affiliates