God påske

Alt ligger til rette for en strålende påske i Marka. Les våre tips til markapåsken.

Til tross for høye temperaturer den siste uken ligger alt til rette for en fin påske i Marka. Mildværet har tæret en del på skiføret i de bynære og lavestliggende områdene, men inne i Marka og i høyden er det fortsatt skiføre de fleste stedene. Vårt beste tips for de som har tenkt seg på ski i Marka i påsken er å følge med på Skiforeningens føremelding. Føremeldingen oppdateres daglig gjennom hele påsken. Her finner du føremeldingen:

Føremeldingen

Lurer du på hvor det er preparert sist finner du løypekart med preppestatus her:

Løypekart med preppestatus

Fint vær, og åpne stuer

Påsken er tiden for noen av de fineste skiturene i løpet av sesongen. Dagene er lange, og solen varmer godt. Skal vi tro meteorologene ligger det an til fint vær og noe lavere temperaturer inn mot første del av påsken. Det er positivt for skiføret.

– Akkurat nå er det nydelig føre, og blir det noe kaldere vil skisporene holde seg enda bedre. Vi har stor tro på flotte forhold i påsken, sier løypesjef i Skiforeningen, Hege Blichfeldt Sheriff.

Stuene i Marka er et fint turmål for påsketurer. De fleste av stuene holder åpent i påsken, og det blir ikke ordentlig påsketur uten boller og kakao. Oversikt over stuenes åpningstider i påsken finner du her:

Les mer: Stuenes åpningstider i påsken.

Påskeeggjakt på Skimuseet

Enten du er hjemme eller til fjells, med eller uten ski, anbefaler vi alle å få seg en tur ut i løpet av påsken. Det er godt for kropp og sjel. Hva med å kombinere en tur ut med et museumsbesøk? Skimuseet i Holmenkollen holder åpent alle dager i påsken fra kl. 10.00 – 16.00. Der inviteres det til spennende påskeeggjakt og fotokonkurranse.

Les mer: Påskeeggjakt og fotokonkurranse på Skimuseet i påsken.

Resepsjonen og sentralbordet i Skiforeningen hus holder stengt f.o.m. mandag 21. t.o.m. mandag 28. Mars. Eventuelle henvendelser per epost vil bli besvart 28. Mars.

Vi ønsker alle Skiforeningens medlemmer en riktig god påske!

Affiliates