Fjellutsikt fra Fjellsjøkampen

Det er flott utsikt i alle retninger fra Fjellsjøkampen. Her ser vi mot Norefjell i vest. Dit er det ca. 10 mil i luftlinje. I forgrunnen ser vi Tuvsætra (ca. 600 moh.), 11,8 km i luftlinje fra Fjellsjøkampen. Bak og til venstre for Tuvsætra her vi Skreihaugen (779 moh.) som delvis dekker Lushaugen (812 moh. og drøyt 14 km i luftlinje fra Fjellsjøkampen). Grensen mellom Hurdal og Gran går langs disse to toppene.

Eldre bilder i kategori: Marka - vinter

Løypa ned fra Fjellsjøkampen

Av Erik Unneberg

Fra tårnet på toppen av Fjellsjøkampen kunne vi kikke ned på løypetraseen som snart skulle føre oss nedover i nordvestlig retning.

Vårføre ved Abbortjennet

Av Erik Unneberg

Det var tre dager siden løypen forbi Abbortjennet var kjørt opp, men det var fint å gå her likevel. Strålende sol, mange varmegrader og godt klisterføre bidro til påskefølelse på veien opp til Fjellsjøkampen.

Vårdag ved Hurdalssjøen

Av Erik Unneberg

Fra Hurdalssjøens sydvestre ende kunne vi observere at isen på vannet nå er i ferd med å bli grå. Ingen tvil om at våren har kommet også her. I bakgrunnen ser vi Mistberget.