Vil gjøre friluftslivet enklere

Skiforeningen og Gresvig skal samarbeide om senke terskelen for å være aktiv i Marka. – Sammen skal vi invitere flere med oss ut på tur, sier partnerne.

– Enten det dreier seg om hvor turen skal gå, eller hvilket utstyr du trenger, trenger du god og riktig kunnskap. Sammen skal vi gjøre friluftslivet mer tilgjengelig for enda flere. Vi skal inspirere, motivere og gi riktig informasjon, sier generalsekretær i Skiforeningen, Erik Eide.

Fra høsten av skal Gresvigs merkevarer G-sport, G-max og Intersport inn i Skiforeningens flater og aktiviteter, for å blant annet «knekke» utstyrskoden, legge til rette for flere friluftsopplevelser for barnefamilier, og gjøre det enklere å ta sunne valg.

Utstyr etter behov

– Ofte duger skiene eller fiskestanga som du har hatt noen år. Noen skal på turer som krever det letteste antrekket, som gjerne også koster mest. Gresvig, med merkevarene G-sport, G-max og Intersport, er en dominerende aktør innen sportsbransjen, og kjennetegnes som en virksomhet med høy kompetanse på friluftsliv og utstyr, sier generalsekretær i Skiforeningen, Erik Eide.

Sammen med Skiforeningen, vil Eide inspirere til mer aktive liv ute. Derfor er det viktig å ha samarbeidspartnere som har et bredt sortiment og som dekker behovet uansett hvor turen går, mener han.

LES MER: Trenger du turtips? Klikk her!

Det fireårige samarbeidet vil også komme de som er over middels aktive, som for eksempel deltar i Skiforeningens populære skirenn Holmenkollmarsjen, til gode: – Dette er mosjonister som setter ekstra høye krav til kvalitet og utstyr. Her ønsker vi å bidra inn, forteller Pål H. Rasmussen, adm.dir i Gresvig.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Vil bidra til et friskere Norge

– Skiforeningen har sterke verdier og gjør utrolig mye bra for alle oss i Østlandsområdet. Som den klart største sportsaktøren ønsker vi å bidra til et friskere Norge ved å motivere til mer aktive liv. Derfor er Skiforeningen en naturlig og meget relevant samarbeidspartner, sier Pål H. Rasmussen, adm.dir i Gresvig.

Samarbeidet skal fokusere på motivasjon og inspirasjon. Skiforeningens fremste mål er nettopp å inspirere flere til å bruke Marka hele året. For mange kan mangel på utstyr eller kunnskap om hvordan du tar det i bruk, være et hinder.

Andre tiltak som vurderes er gratis utstyr til Skiforeningens inkluderingsprosjekter, informasjonskampanjer rettet mot familier, samt opplæring og kursing.

– Vi gleder oss til å fremme en aktiv livstil sammen med Skiforeningen de neste årene. Det dreier seg ikke om å kun selge riktig utstyr, men å tilrettelegge og inspirere våre kunder – slik at de selv finner gleden, sier Pål H. Rasmussen, adm.dir i Gresvig.

Skiforeningen og Gresvig har definert følgende mål for samarbeidet:

1. Introdusere flere for friluftslivet og gjøre det enklere å ta sunnere valg.
  2. Legge til rette for flere friluftsopplevelser for barnefamilier.
  3. «Knekke utstyrskoden» - det skal være enkelt, rimelig og gøy å være ute.