Ut på tur med Skiforeningens distansekort

Skiforeningens distansekort er en fin "gulrot" for mange barn når de skal ut på skitur med familien. Distansekortet fås i papirform og kan lastes ned som app.

Barn setter spor

Barn setter spor!

Nå banker snart kongvinter på døren og det er på tide å gjøre seg klar for både tur, skileik og lek i snøen. Mange synes det er gøy å se hvor langt de går på ski i løpet av vinteren. For å hjelpe deg med dette har Barnas Skiforening laget et distansekort. Bruker du distansekortappen støtter du samtidig SOS- barnebyer for hvert distansemerke du tar.

Distansekortet nå også som app

Vår samarbeidspartner OBOS har sørget for at du kan laste ned Skiforeningens distansekort som app og logge barnas skiturer gjennom vinteren. Alle barn under 14 år kan via appen ta distansemerker og samtidig gi penger til SOS-Barnebyer. Hver gang et barn når et distansemerke, gir OBOS et bidrag til SOS- barnebyer. Hvert stavtak teller - bli med!

Appen kan lastes ned gratis i App store og Google Play. Du finner mer informasjon på www.barnsetterspor.no

Hvor får man tak i Distansekortet?

Skiforeningens distansekort får du tak i hvis du:

• besøker våre markastuer
  • besøker Skiforeningen i Holmenkollen
  • laster ned Distansekoret som app på smarttelefon

Hva kan du logge i Distansekortet?

Det er ikke bare turer i skiløypa du kan skrive ned. Husk at all skileik, hopping og turer i alpinbakken også kan logges! Når snøen blir borte til våren, kan du legge sammen alle kilometerne du har gått og se hvilket merke du kan kjøpe hos Skiforeningen.

Distansemerkene kan kjøpes i vår nettbutikk

Vi i Barnas Skiforening har som mål å være med på å spre ekte ski- og vinterglede, og har lyst til at du skal kose deg i skiløypa!

Merker

Ski er gøy!