Markafeiring på 17. mai?

Tepper av hvitveis og gule hestehov – Marka er også pyntet til fest på nasjonaldagen. Slik kan du tilbringe grunnlovsdagen ute i det fri.

Mange velger å tilbringe nasjonaldagen i Marka, enten for å nyte en vårdag ute i naturen eller for å slippe unna kjas og mas i sentrum. Vi har samlet noen sykkelturtips som går forbi markastuer som holder åpent på 17. mai. Dette er midt i blinken for deg som vil oppleve en annerledes 17. mai-feiring.

Krokskogen; Sollihøgda - Sørsetra:

Artikkelen fortsetter under bildet.

Denne ruta starter fra Sollihøgda og går inn til idylliske Sørsetra. Tradisjonen tro holder Vera og Tore stua oppe på 17. mai. Det blir servering av rømmegrøt, spekemat, skillingsboller, vafler og hjemmelaget marispankake, og garantert god 17. mai-stemning.

Les mer: Sykkelturen Sollihøgda - Sørsetra beskrevet i Markadatabasen.

Østmarka; Klemetsrud - Sandbakken:

Artikkelen fortsetter under bildet.

Sykkelruta starter fra Klemetsrud og går inn til Sandbakken. På Sandbakken er det også i år 17. mai-feiring. Der lover vertskapet blant annet rømmegrøt, spekemattallerken og bløtkake.

Les mer: Sykkelruten Klemetsrud - Sandbakken beskrevet i Markadatabasen.

Nordmarka; Maridalen - Kikut - Sørkedalen:

Artikkelen fortsetter under bildet.

Denne langturen går fra Maridalen via Kikut til Sørkedalen. Det meldes om bare og fine veier på denne sykkelruten som tar deg langt inn i Marka. Som vanlig på 17. mai holder vertskapet på Kikut åpent slik at man kan få seg en matbit og en rast med utsikt over den idylliske Bjørnsjøen.

Les mer: Sykkelruten Maridalen - Kikut - Sørkedalen beskrevet i Markadatabasen.

Vi i Skiforeningen ønsker alle en riktig god 17. mai!

Les mer: Finn din sykkeltur blant over tusen sykkelruter og -turforslag, presentert med beskrivelser, bilder og kart med høydeprofil i vår Markadatabase.