H.K.H. Kronprins Haakon besøker Friluftsglede på Skullerud

Hans Kongelige Høyhet Kronprinsen besøker Skiforeningens prosjekt Friluftsglede på Skullerud i Oslo onsdag 14. oktober. Så langt i år har over 3000 barn deltatt i prosjektet.

Sammen med 40 elever på 3. trinn fra Tveita skole skal Kronprinsen få lære mer om naturens kretsløp, samarbeid og om å bruke alle sanser ute i skogen.

– Det er en stor ære for oss at Kronprinsen vil være med på Friluftsglede. Det er et viktig signal om hvor viktig introduksjonen til friluftslivet er, og det gjør opplevelsen ekstra spesiell for barna som er tilstede, sier påtroppende generalsekretær i Skiforeningen, Erik Eide.

LES MER: Dette er Friluftsglede

Kronprinsen er Høy beskytter for Friluftslivets år 2015 og har vært delaktig i en rekke aktiviteter i løpet av året. Friluftsglede er et gratis pedagogisk tilrettelagt opplegg for skoler med høy andel elever med minoritetsbakgrunn, i regi av Skiforeningen.

Spennende aktiviteter i Trollskogen

Arrangementet på Skullerud består av aktiviteter som lar barna få en grundig innføring i friluftsliv i nærmiljøet sitt. Kronprinsen vil også ta del i de ulike aktivitetene sammen med barna på Skullerud, og vil blant å lære om hvordan man brenner bål, og observere hvordan treet forandrer seg gjennom sesongene.

Praktisk informasjon

• H.K.H. Kronprins Haakon ankommer Skullerud klokken 09:00 onsdag 14. oktober og vil følge én gruppe på rundt 10 elever de neste to timene
  • Det vil bli lagt opp til fotopunkter ved deler av aktivitetsopplegget som Kronprinsen besøker.

Akkreditering:

Ønsker du å være tilstede under Kronprinsens besøk til Friluftsglede på Skullerud onsdag 14. oktober? Send en søknad til en@skiforeningen.no

Akkrediteringsfrist fredag 9. oktober klokken 15:00.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Emilie Nordskar, kommunikasjonssjef i Skiforeningen
tlf: 900 55 379 / e-post: emilie.nordskar@skiforeningen.no