Gi en skitur i julegave

Friluftslivets år går mot slutten og oppfordrer vi alle til å gi bort den aller beste julegaven noen kan få: nemlig en skitur!

Foto: Frode Sandbech

Friluftslivets år 2015 går mot slutten, men det er ingen grunn til at de nye og gode turvanene ikke skal bli med videre inn i det nye året. Derfor lanserer vi et julegavekort som oppfordrer folk til å fortsette å kose seg ute i naturen – og kanskje prøve noe nytt i 2016.

– Det har vært et utrolig engasjement og mange har benyttet seg av naturen i året som har gått, men det er ingen grunn til å stoppe nå, sier Johanna Ring Solberg, prosjektleder i Friluftslivets år 2015.

LES MER: Kronprinsen er Friluftslivets år høye beskytter.

Å gi av tiden din og invitere noen til å skape et turminne sammen kan være en minst like flott julegave som kostbare ting og produkter, og ikke minst er det veldig miljøvennlig. Blant de ulike opplevelsene du kan ønske deg eller gi i julegave er blant annet fjelltur, jakt- og fisketurer, telttur og en rekke andre små eller store tur- og friluftsaktiviteter.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Julegavekortet lar deg velge forside, skreddersy julehilsenen og deretter velge mellom 20 ulike friluftsopplevelser som du kan gi bort til jul. Så er det bare å bestemme hvem av dine nære og kjære, venner, familie eller kollegaer som skal motta kortet.

– Turminner for livet er julegaven som passer for alle! Vi håper og tror det er mange som ønsker seg eller vil gi bort friluftsopplevelser til jul, sier Johanna Ring Solberg.

Benytt muligheten til å ønske noen god jul og et godt nytt friluftsår allerede nå!

Julegavekortet finner du her