Bli med oss til Finse

Vi inviterer alle til en polarhistorisk høyfjellshelg på Finse for hele familien 10 - 12. mars 2017.

10 - 12. mars 2017 inviterer Skiforeningen alle til en helt spesiell helg på Finse. Hit har eventyrere og skifolk kommet i over 100 år, og flere av dem satte dype spor i både Skiforeningen og den nasjonale skihistorien. Programmet byr på både aktive og historiske opplevelser. Her kan man kjøre hundespann, teste ut skiseil, bygge iglo og overnatte i den, lære hva som trengs for lange ekspedisjoner og kortere eventyr, gjenoppleve kappløpet til Sydpolen, høre på spennende foredrag fra polare bragder og mye mer.

Turen til Finse går med toget, og rett utenfor døra på flotte og tradisjonsrike Finse1222 hotell er det et eldorado for flotte vinteropplevelser.

Påmelding her

Artikkelen fortsetter under bildet.

Program:

Fredag 10. mars

16:20 Ankomst fra Oslo – innsjekk på Finse 1222 (avreise fra Oslo 12:03)

19:58 Ankomst fra Oslo – innsjekk på Finse 1222 (avreise fra Oslo 15:43)

20:30 Tre-retters middag på Finse 1222

21:00 Velkommen til Finse og presentasjon av program – i spisesalen

Lørdag 11. mars

08:00 Frokost

10:00 Aktiviteter – Hundekjøring, skiseiling, skiturer, ekspedisjonskurs, igloo bygging, skiturer, Finse skisenter, polare aktiviteter – ca 3 t.

13:00 Lunsj (servering av Rallarsuppe med brød)

14:00 Aktiviteter – Hundekjøring, skiseiling, skiturer, ekspedisjonskurs, igloo bygging, skiturer, Finse skisenter, polare aktiviteter – ca 3 t.

17:00 Historien om kappløpet til Sydpolen i Framheim

17:00 Kino i Peisestuen og aktiviteter på Møteloftet (for de minste)

19:00 Tre-retters middag.

20:00 Sosialt, Kids Disco i Boggi’n. Millibar, Langbordet, Peisestua og Boggi’n er åpen for alle.

Søndag 12. mars

08:00 Frokost

10:00 Aktiviteter: Skiturer (f.eks. Klemsburunden) skiseiling, skiturer, Finse skisenter, polare aktiviteter – ca 3 t.

14:36 Avreise fra Finse (ankomst Oslo 19:07)

Nivåer:

Helgen legges opp veldig fleksibelt og alle kan være med. Man melder seg på ulike aktiviteter og kan prøve det meste i løpet av helgen. Vi legger opp til at programmet skal passe for både barnefamilier og enkeltpersoner. Og uavhengig av av erfaring og ferdighetsnivå skal du kunne ha en fantastisk opplevelse denne helgen.

Priser:

• Kr 3.950,- (pr voksen)
  • Kr 1.950,- (12-15 år)
  • Kr 1.750,- (6-11 år)
  • Barn under 6 år - gratis (25 kr i adm. gebyr)

Inkludert:

• Overnatting fredag til søndag på Finse1222. Dobbeltrom eller familierom. (Ønsket romtype kan formidles senere).
  • Alle aktiviteter, foredrag og program for øvrig.
  • Seks måltider (hvorav 2 selvsmurte nistepakker til lunsj).

Ikke inkludert:

• Togbilletter t/r Finse.
  • Drikke til maten.

Reise:

Togbiletter bestilles av den enkelte på www.nsb.no

Påmelding her

G-max-sport Gilde Obos